flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Засади використання автоматизованої системи документообігу Великоолександрівського районного суду Херсонської області

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням зборів суддів
Великоолександрівського районного суду
Херсонської області
від 14 серпня 2015 року
  
ЗАСАДИ
використання автоматизованої системи документообігу 
Великоолександрівського районного суду Херсонської області
 

(із змінами, внесеними згідно з рішеннями зборів суддів Великоолександрівського районного суду Херсонської області

№10 від 13.10.2016

№13 від 28.11.2017

 №10 від 28.07.2020

 №2 від 09.02.2021

 №4 від 12.09.2023

№5 від 30.10.2023

№ 3 від 21.03.2025 (введено в дію з 01.04.2025)

 

  1. Загальні положення

Засади використання автоматизованої системи документообігу Великоолександрівського районного суду Херсонської області (далі - Засади) розроблено та затверджено на виконання вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду (далі - Положення про АСДС) за результатами розгляду питань стосовно порядку функціонування автоматизованої системи. У разі внесення змін до Засад збори суддів Великоолександрівського районного суду Херсонської області (далі – суду) новим рішенням затверджують відповідні зміни до Засад.

Засади (зі змінами та доповненнями) вносяться до автоматизованої системи та оприлюднюються на вебпорталі судової влади України не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.

 

  1. Функціональні обов’язки, права користувачів автоматизованої системи

Функціональні обов'язки, права користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї в суді визначаються на підставі наказів керівника апарату.

 

  1. Особливості розподілу справ між суддями

Розподіл судових справ здійснюється в суді в день їх реєстрації, на підставі інформації, внесеної до автоматизованої системи, уповноваженими на підставі наказу керівника апарату суду особами, відповідальними за здійснення автоматизованого розподілу судових справ за правилами, встановленими Положенням про АСДС та цими Засадами з урахуванням спеціалізації суддів.

З метою виконання завдань кримінального провадження, дотримання норм Кримінального процесуального кодексу України щодо прийому та розгляду в розумні строки клопотань органів досудового розслідування: про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою (в тому числі тих, які вже перебувають в провадженні суду та по яким слідчим суддею надано дозвіл на затримання) та скарг щодо захисту прав людини в порядку ст. 206 КПК України, в суді встановлюється чергування для слідчих суддів та працівників апарату суду у вихідні та святкові дні. У дні чергування автоматизований розподіл (повторний автоматизований розподіл за розпорядженням керівника апарату суду або на підставі судового рішення у випадках, передбачених законодавством) цих клопотань здійснюється на слідчого суддю, який визначений в затвердженому головою суду графіку чергувань.

Автоматизований розподіл судових справ за індексом 2-а, пов'язаних із виборчим процесом, процесом проведення референдуму здійснюється без урахування спеціалізації.

Якщо судова справа підлягає розгляду колегією суддів, при автоматизованому розподілі судових справ автоматизованою системою визначається головуючий суддя. Після визначення головуючого судді автоматизованою системою визначається склад колегії суддів із числа всіх суддів суду з урахуванням спеціалізації.

У разі необхідності розгляду судової справи колегією суддів після проведення автоматизованого розподілу судової справи між суддями на підставі мотивованого розпорядження керівника апарату суду  на виконання службової записки головуючого судді здійснюється повторний автоматизований розподіл судової справи з метою збільшення складу суду у порядку, передбаченому  у підпункті 2.3.21 пункту 2.3 Положення про АСДС.

У разі неможливості продовження розгляду справи одним із суддів-членів колегії (призов на військову службу, відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, довготривале перебування на лікарняному або у відпустці, закінчення повноважень судді, звільнення з роботи тощо) заміна судді-члена колегії здійснюється автоматизованою системою на підставі мотивованого розпорядження керівника апарату суду (або уповноваженої ним особи) на виконання службової записки головуючого судді або судді, який входить до складу колегії у справі з метою дотримання передбаченого законом строку розгляду цієї справи у порядку, зазначеному в підпункті 2.3.21 пункту 2.3 цього Положення.

Визначення присяжних відбувається за правилами, встановленими Положенням про АСДС.

Не розподіляються на суддю, слідчого суддю, який перебуває в нарадчій кімнаті, справи, що підлягають невідкладному розгляду (включаючи випадки передачі справи раніше визначеному у складу суду), зокрема:

  • клопотання про проведення обшуку, огляду;
  • клопотання про проведення слідчого експерименту;
  • скарги щодо захисту прав людини – ст. 206 КПК України;
  • заяви про забезпечення позову до надходження позовної заяви;
  • подання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України;
  • подання про примусове проникнення до житла;
  • заяви про встановлення факту народження або смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства;
  • адміністративні позови з приводу затримання іноземців або осіб без громадянства.

Не розподіляються за два робочих дні до початку відпустки, відрядження на раніше визначеного в рамках одного кримінального провадження слідчого суддю клопотання слідчого, прокурора чи адвоката, скарги на дії, рішення чи бездіяльність слідчого, прокурора.

У разі якщо на слідчого суддю, у період перебування його в нарадчій кімнаті на строк менше 3-х днів, розподілено клопотання про обрання запобіжного заходу стосовно затриманої особи, строк затримання якої закінчується раніше аніж суддя вийде з нарадчої кімнати,  питання передачі такого клопотання на повторний автоматизований розподіл вирішується зборами суддів суду.

Передача невирішених судових справ від судді на повторний автоматизований розподіл здійснюється, крім випадків передбачених законом, у разі прийняття зборами суддів відповідного рішення про встановлення переліку конкретних справ, розгляд яких не може бути продовжено суддею. У такому випадку збори суддів скликаються у термін, визначеним чинним законодавством за ініціативою голови суду на підставі повідомлення такого судді чи на підставі інших даних, які вказують на винятковість випадку (довідку про хворобу, рішення ВРП про відсторонення від посади, наказ про довгострокове відрядження тощо).

У разі надходження заяви про відвід (самовідвід) судді, слідчому судді, такі заяви розподіляються шляхом проведення автоматизованого розподілу між всіма суддями суду, без врахування спеціалізації, відповідно до вимог процесуального законодавства.

У разі задоволення заяви про відвід (самовідвід) повторний автоматизований розподіл справи або заміна судді, який входить до складу колегії суддів здійснюється без розпорядження керівника апарату, на підставі судового рішення про відвід (самовідвід) судді, слідчого судді.

З метою забезпечення виконання вимог ч. 4 ст. 81 КПК України заяви про відвід слідчому судді або судді, який здійснює судове провадження одноособово по кримінальному провадженню (крім колегіального розгляду справи),  після реєстрації на реєстраційній картці вхідного документу невідкладно передаються судді, який здійснює провадження для прийняття рішення щодо порядку розгляду такої заяви: залишення такої заяви без розгляду (при наявності ознак зловживання правом на відвід) або її передачі для визначення судді відповідно до ч. 1 ст. 81 КПК України з урахуванням цих Засад.

З метою дотримання розумних строків розгляду справи та на виконання вимог ч. 1 ст. 76 КПК України, в разі надходження обвинувального акту, коли мало місце об’єднання матеріалів кримінального провадження на стадії досудового розслідування, про що наявна інформація в реєстрі досудового розслідування (номери ЄРДР), перед розподілом справи (за індексом «1-кп») до неї приєднуються обліково-статистичні картки (за індексом «1-кс»), в яких визначений слідчий суддя протоколом автоматичного розподілу слідчого судді, які були створені під час досудового розслідування і мають відношення до такого обвинувального акту (за номерами ЄРДР, зазначеними в реєстрі досудового розслідування) з метою виключення суддів, що приймали участь під час досудового розслідування.

У разі неможливості визначити для розгляду конкретного кримінального провадження склад колегії з числа суддів, які входять до складу колегії з розгляду кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення, з підстав, передбачених п. 2.3.3 Положення про АСДС, що підтверджується звітом про неможливість розподілу судової справи, на підставі резолюції керівника апарату справа розподіляється без врахування спеціалізації для учасників колегії (суддів-членів колегії, окрім головуючого, який обирається з врахуванням спеціалізації по розгляду кримінальних справ (кримінальних проваджень)).

У разі неможливості визначити для розгляду конкретного кримінального провадження головуючого з числа суддів, які входять до складу колегії з розгляду кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення, з підстав, передбачених п. 2.3.3 Положення про АСДС, що підтверджується звітом про неможливість розподілу судової справи, на підставі резолюції керівника апарату, на час розподілу цього провадження, відповідальною особою апарату суду до складу суддів, уповноважених на розгляд кримінальних справ, включаються також судді з колегії по розгляду цивільних та адміністративних справ, які беруть участь в автоматизованому розподілі.

У разі неможливості визначити для розгляду конкретної справи про адміністративне правопорушення, кримінального провадження, окрім справ слідчого судді, з числа суддів, які входять до складу колегії з розгляду кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення, що підтверджується звітом про неможливість розподілу судової справи, на підставі резолюції керівника апарату справа розподіляється без врахування спеціалізації.

Збори суддів визначають особливості здійснення автоматизованого розподілу судових справ:

  • у випадках виконання суддями іншої роботи, не пов’язаної із здійсненням правосуддя (узагальнення судової практики, аналізи стану здійснення судочинства, участь у спеціальній підготовці кандидата на посаду судді, підготовці суддів та працівників апаратів судів, а також здійснення науково-викладацької діяльності в Національній школі суддів України);
  • у випадках виявлення значної різниці в навантаженні на суддів (колегію суддів);
  • у випадках знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп'ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи, що триває понад п’ять робочих днів, згідно з вимогами Положення про АСДС;
  • які відповідно до законодавства підлягають реєстрації та/або розгляду в неробочі дні;
  • які підлягали передачі раніше визначеному в судовій справі головуючому судді (судді-доповідачу) у випадках відсутності такого судді, якщо це призведе до неможливості розгляду цих справ та матеріалів у розумні строки;
  • у разі повторного надходження до суду позовних заяв з передбачених процесуальним законом підстав.

Збори суддів визначають коефіцієнт складності категорій судових справ, особливості розподілу судових справ при виконанні суддею інших повноважень, не пов’язаних із здійсненням правосуддя, коефіцієнт адміністративних посад, коефіцієнт, що враховує форму участі судді в розгляді судової справи, тощо.

Категорії складності кримінальних проваджень (справ) (коефіцієнт складності):

  • до категорії 5 - ст.ст. 110 ч.3; 111; 112; 113; 114; 114-1 ч.2; 115; 149 ч.2, 3; 152 ч.2, 3; 153 ч.3; 185 ч.5; 186 ч.5; 187 ч.З, 4; 189 ч.4; 190 ч.4; 191 ч.5; 194-1 ч.3; 199 ч.3; 201 ч.2; 209 ч.3; 225 ч.1; 257; 258 ч.2, 3; 258-3 ч.1; 258-5 ч.3; 260 ч.4, 5; 261; 262 ч.3; 263-1 ч.3; 265 ч.3; 265-1 ч.3; 267 ч.2; 270-І ч.3; 277 ч.3; 278 ч.3; 279 ч.3; 280 ч.3; 281 ч.3; 282 ч.3; 289 ч.3; 292 ч.3; 294 ч.2; 297 ч.3; 301 ч.5; 303 ч.4; 305 ч.3; 306; 307 ч.3; 308 ч.3; 312 ч.3; 313 ч.3; 314 ч.3; 315 ч.2; 345 ч.З, 4; 346 ч.3; 347 ч.2; 348; 349; 350 ч.3; 352 ч.2; 368 ч.4; 377 ч.3; 378 ч.2; 379; 398 ч.3; 399 ч.3; 404 ч.З, 4; 408 ч.3; 410 ч.3; 414 ч.3; 416; 417; 437; 438; 439; 441; 442 ч.1; 443; 446; 147 ч.2 КК України;
  • до категорії 4 - злочини у сфері господарської діяльності (розділ 7 особливої частини КК України); злочини у сфері службової діяльності (ст.ст. 364 - 369 КК України); ст. 258 ч.1 КК України;
  • до категорії 3 - злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи, крім справ, які відносяться до 5 категорії (розділ 4 особливої частини КК України); злочини проти життя, здоров’я особи, крім справ, які відносяться до 5 категорії (розділ 2 особливої частини КК України); злочини проти волі, честі та гідності особи (ст.ст. 146 - 151 КК України); 191 ч.4; 240 ч.4; 256 ч.2; 259; 262 ч.1, 2; 276 ч.3; 286 ч.2, 3; 294 ч.1; 301 ч.4; 303 ч.3; 304 ч.2; злочини у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів та інші злочини проти здоров’я населення (розділ 13 особливої частини КК України), крім ст. 309 KK України; злочини проти правосуддя (розділ 18 особливої частини КК України);
  • до категорії 2 - 185 ч.2 (більше 5 епізодів); 186 ч.2, 3, 4 (більше 5 епізодів); 185 ч.З, 4, 2 (більше 5 епізодів); 187 ч.2; 189 ч.2, 3; 190 ч.2, 3 (більше 5 епізодів); 191 ч.2, 3 (більше 5 епізодів); 256 ч.1 (більше 3 епізодів); 258 - 1 ч.2; 276 ч.2; 277 ч.2; 289 ч.2; 296 ч.3, 4 КК України;
  • до категорії 1 - решта кримінальних проваджень (справ).

Категорії складності цивільних справ (коефіцієнт складності):

  • до категорії 5 - спори про захист немайнових прав фізичних осіб (усього), в т.ч.спори про право інтелектуальної власності;
  • до категорії 4 - спори, що виникають з трудових відносин, про право власності та інші речові права;
  • до категорії 3 - спори про недоговірні зобов’язання; спори, пов’язані із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів»; спори, що виникають з договорів; спори, що виникають із земельних правовідносин;
  • до категорії 2 - справи окремого провадження; перегляд постанови (ухвали) за нововиявленими обставинами; спори, що виникають з житлових правовідносин; спори, що виникають з сімейних правовідносин; інші справи позовного провадження (які не віднесені до інших категорій);
  • до категорії 1 - заяви про забезпечення позову, доказів; справи наказного провадження; справи про звільнення майна з-під арешту (виключення майна з опису); клопотання про визнання та виконання рішень іноземних судів в Україні.

Категорії складності справи, що розглядаються за правилами Кодексу адміністративного судочинства (КАС) України (коефіцієнт складності):

  • до категорії 3 - адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, крім тих, які віднесені до інших категорій складності;
  • до категорії 2 - усі адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб’єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг; усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
  • до категорії 1 - справи про уточнення списку виборців; справи щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації, які порушують законодавство про вибори та референдум.

 

  1. Правила здійснення автоматизованого розподілу судових справ між суддями

Автоматизований розподіл судових справ здійснюється за правилами, встановленими Положенням.

Визначення суддів, які мають повноваження щодо розгляду судової справи на момент автоматизованого розподілу, здійснюється згідно з вимогами підпункту 2.3.3 пункту 2.3 Положення про АСДС (окрім розподілу судових справ перед відпусткою, якщо її тривалість встановить менше п’яти календарних днів), з врахуванням цих Засад  та правил поєднання судових справ.

Не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, що надійшли за два робочих дні до початку відпустки, якщо її тривалість становить менше п’яти календарних днів (за наявності наказу голови суду).

Відповідальна особа апарату суду щоденно перевіряє актуальність інформації в табелі обліку використання робочого часу суддів в автоматизованій системі документообігу суду та в разі будь-яких змін заносить дані щодо відсутності судді на роботі невідкладно.

У разі хвороби або іншої надзвичайної події, суддя повинен невідкладно прийняти заходи щодо повідомлення про свою відсутність голову суду або працівника апарату суду, відповідального за ведення обліку робочого часу з вказівкою на причини та орієнтовний час відсутності на роботі.

Інформація про перебування судді в нарадчій кімнаті заноситься до табеля обліку використання робочого часу суддів, якщо вона триває більше 3-х робочих днів, а щодо справ, вказаних в розділі 3 даних засад, які підлягають негайному вирішенню -  якщо суддя перебуває в нарадчій кімнаті до кінця робочого дня, в який надійшли ці матеріали.

Інформація про відгули суддів заноситься до табеля обліку використання робочого часу у вигляді відмітки (І) та окремо до розділу «Інше», а в примітках позначається дата та номер наказу.

Збори суддів визначають кількість календарних днів, у які не розподіляються щодо конкретного судді судові справи до початку відпустки, якщо її тривалість становить не менше чотирнадцяти календарних днів. Збори суддів мають право розглядати питання щодо настання обставин, які унеможливлюють участь судді у розгляді судових справ, що може мати наслідком порушення строку розгляду судових справ, передбаченого відповідним процесуальним законом. Збори суддів розглядають питання щодо розподілу судових справ у разі знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп’ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи відповідно до Положення.

Повторний автоматизований розподіл судових справ у разі виявлення очевидних помилок в налаштуваннях автоматизованої системи діловодства суду при автоматизованому розподілі справ, що призвели до порушення порядку визначення судді (колегії суддів) для розгляду справи, здійснюється за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду (особи, яка виконує його обов’язки).

До очевидних зараховуються:

  • безпосередні помилки в налаштуваннях автоматизованої системи документообігу, пов’язані з недоліками виробника;
  • помилково визначена спеціалізація судді;
  • неправильне налаштування табеля робочих днів суддів;
  • неврахування недопустимості повторної участі судді в розгляді судової справи згідно з вимогами процесуального законодавства;
  • помилковий вибір типу поєднання або незастосування поєднання обліково-статистичних карток на судові справи, яке потягло невірне визначення головуючого судді;
  • автоматизований розподіл справи у випадку, коли судова справа підлягала передачі раніше визначеному головуючому судді;
  • інші причини, які визнані такими згідно з рішенням зборів суддів.

У разі виявлення помилки в реєстраційних даних конкретної справи в автоматизованій системі документообігу суду, відключення цієї обліково-статистичної картки від статистичного звіту відбувається за відповідним розпорядженням керівника апарату суду, при наявності доповідної записки особи, яка виявила таку помилку або порушення. При цьому, розподіл такої справи відбувається в неавтоматичному режимі на того суддю, на якого ця справа до цього була розподілена автоматично.

У виняткових випадках, коли при розподілі судової справи раніше визначеному головуючому судді, технічні налаштування автоматизованої системи під час повторного автоматизованого розподілу виключають раніше визначеного в основній справі головуючого суддю в справі з розподілу через врахування обмежень табелю (період перед відпусткою, відрядженням, періоди відпустки, відрядження, тимчасової непрацездатності судді, надання днів відпочинку за раніше відпрацьований час), зазначена судова справа передається раніше визначеному в справі головуючому судді в неавтоматичному режимі шляхом формування відповідальною особою апарату суду в автоматизованій системі документообігу суду «Протоколу розподілу справи між суддями у неавтоматичному режимі», при цьому комісією суду складається акт про обставини неавтоматичної передачі справи.

До складу комісії залучаються керівник апарату суду (особа, яка виконує його обов’язки, головний спеціаліст з інформаційних технологій суду (особа, яка виконує його обов’язки), відповідальна особа апарату суду за реєстрацію судових справ відповідної юрисдикції.

У випадку помилкового створення обліково-статистичної картки на справу за невірним видом судочинства, коли через невизначеність позовних вимог позивача, зазначених у поданій до суду позовній заяві, неможливо під час реєстрації однозначно встановити, за яким видом судочинства (цивільним чи адміністративним) має розглядатись судова справа, канцелярія суду на підставі складеного комісією суду акту створює обліково-статистичну картку на справу за вірним типом судочинства зі збереженням єдиного унікального номера судової справи, судова справа підлягає передачі раніше визначеному судді, у якого справа перебуває в провадженні, засобами автоматизованої системи документообігу суду. Помилково створена за невірним видом судочинства обліково-статистична картка відключається від статистичного звіту.

У випадку неможливості розподілу судових справ, викликаної одночасним припиненням автоматизованого розподілу судових справ суддям в період до початку відпустки, тривалість якої становить понад чотирнадцять календарних днів, автоматизований розподіл судових справ, які за законом мають розглядатись невідкладно (про вирішення питання застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, клопотання слідчого, прокурора про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, клопотання про надання дозволу на обшук чи огляд житла тощо), слідчому судді, визначеному зборами суддів, припиняється за три календарних дні до початку відпустки.

Про неможливість автоматизованого розподілу судових справ, пов’язану з одночасним припиненням автоматизованого розподілу судових справ суддям в період до початку відпустки, тривалість якої становить понад чотирнадцять календарних днів, комісією під головуванням керівника апарату (особи, яка виконує його обов’язки) складається акт з викладенням обставин, що спричинили неможливість розподілу, причин їх виникнення, зазначенням дати настання та закінчення дії відповідних обставин.

Слідчому судді не розподіляються судові справи, які надійшли за чотирнадцять днів до початку відпустки (якщо її тривалість становить не менше чотирнадцяти календарних днів), крім судових справ, які за законом мають розглядатись невідкладно (про вирішення питання застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, клопотання слідчого, прокурора про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, клопотання про надання дозволу на обшук чи огляд житла, скарги на дії, рішення чи бездіяльність слідчого, прокурора, тощо), автоматизований розподіл яких слідчому судді, визначеному зборами суддів, припиняється за три календарних дні до початку відпустки, тривалість якої становить понад чотирнадцять календарних днів.

 

  1. Розподіл судових справ шляхом передачі раніше визначеному судді, слідчому судді, колегії суддів

Передача судової справи (матеріалів кримінального провадження) раніше визначеному судді, слідчому судді, колегії суддів проводиться щодо:

1) клопотань (подань), заяв (крім заяв про відвід (самовідвід) судді (слідчому судді) та скарг, які надійшли у межах одного кримінального провадження (за номером ЄРДР).

У разі відсутності раніше визначеного в судовій справі слідчого судді у випадках надходження клопотань (подань), заяв та скарг по одному кримінальному провадженню, наступний слідчий суддя для розгляду подальших клопотань (подань), заяв та скарг в межах цього кримінального провадження обирається шляхом автоматизованого розподілу між всіма слідчими суддями, що мають повноваження на час розподілу з врахуванням визначеної спеціалізації.

Після того, як відпадуть обставини, за яких було визначено наступного слідчого суддю в межах одного кримінального провадження, всі клопотання (подання), заяви та скарги по цьому провадженню, що надходять до суду,  передаються раніше визначеному слідчому судді».

2) судових справ, що надійшли із судів апеляційної або касаційної інстанцій після скасування судових рішень, які перешкоджають подальшому розгляду судової справи (крім ухвал про закриття, припинення провадження), а також судових рішень, які не перешкоджають подальшому розгляду судової справи.

В разі, якщо матеріали кримінального провадження із судів апеляційної або касаційної інстанцій після скасування ухвал надходять щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, такі матеріали підлягають передачі раніше визначеному головуючому судді відповідно до норм частини другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України, з урахуванням вимог щодо неможливості повторної участі судді в розгляду справи.

У разі, якщо суддя, судове рішення якого скасоване, на момент повернення справи з суду апеляційної чи касаційної інстанцій не працює в цьому суді або таку судову справу неможливо передати судді з підстав, зазначених у пункті 2.3.3 Положення про АСДС така справа передається на повторний автоматизований розподіл за розпорядженням керівника апарату суду.

За відсутності технічної можливості автоматичного виключення судді відповідно до вимог ст. 37 ЦПК України, ухвалу про закриття провадження у справі якого скасовано, під час реєстрації судової справи після повернення її із суду апеляційної чи касаційної інстанцій, відповідальний за здійснення автоматизованого розподілу судових справ працівник вносить інформацію про цього суддю у підпункт «Судді, які не мають права брати участь у розгляді» розділу "Судді" обліково-статистичної картки на справу, та складає відповідну довідку.

3) заяви або клопотання, що надійшли для вирішення питання про прийняття додаткового судового рішення, виправлення описок та помилок, роз'яснення судового рішення;

4)повернення судового збору;

5) заяви про перегляд заочного рішення;

6) заяви та клопотання з процесуальних питань, пов’язаних з виконанням судових рішень, подані до суду, що розглядав справу;

7) матеріалів кримінального провадження щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України;

8) зустрічних позовів та позовів третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору у судовій справі, у якій відкрито провадження;

9) заяв про відновлення втраченого судового провадження;

10) заяв про забезпечення позову, доказів, поданих після подання позовної заяви;

11) заяв про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами за виключенням випадків, визначених законом;

12) позовних заяв, які надійшли після подання до суду заяви про забезпечення позову, доказів;

13) справ про адміністративні правопорушення щодо особи, яка вчинила декілька адміністративних правопорушень, якщо такі справи ще не розглянуті;

14) справ про адміністративні правопорушення, які поверталися суддею на доопрацювання.

Клопотання та скарги по одному кримінальному провадженню передаються раніше визначеному слідчому судді у випадках, коли слідчим суддею в цьому кримінальному провадженні вирішувалось питання застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна.

У разі відсутності раніше визначеного в судовій справі головуючого судді у випадках, передбачених пунктами 4, 6, 7, 10, 12, 13, 14 розділу 5 Засад використання автоматизованої системи документообігу суду, такі судові справи та матеріали підлягають автоматизованому розподілу між всіма суддями, що мають повноваження на час розподілу з врахуванням визначеної спеціалізації.

У разі відсутності раніше визначеного в судовій справі головуючого судді у випадках, передбачених пунктами 3, 5, 8, 9, 11 розділу 5 Засад використання автоматизованої системи документообігу суду вони розподіляються раніше визначеному судді, навіть за відсутності на час реєстрації справи такого судді на роботі.

В разі відсутності раніше визначеного в судовій справі головуючого судді (в зв’язку з тривалими (понад чотирнадцять днів) відпусткою, відрядженням, тимчасовою непрацездатністю), автоматизованому розподілу підлягають:

  • матеріали кримінального провадження щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України, якщо обвинувачений утримується під вартою і строк запобіжного заходу закінчується в період відсутності судді;
  • заяви про забезпечення позову, доказів, коли обґрунтовано підтверджується, що невжиття таких заходів може призвести до порушення прав позивача (відчуження спірного майна, знищення доказів тощо).

У разі відсутності раніше визначеного в судовій справі головуючого судді, якщо відсутність головуючого судді призведе до неможливості розгляду даних справ та матеріалів у строки, встановлені чинним законодавством вони підлягають автоматизованому розподілу уповноваженою особою апарату суду на загальних підставах.

Не передаються раніше визначеному в судовій справі слідчому судді клопотання та скарги, які надходять:

  • за два місяці до закінчення повноважень судді;
  • за чотирнадцять днів до початку відпустки (якщо її тривалість становить не менше чотирнадцяти календарних днів);
  • за три робочих дні до початку відпустки, якщо її тривалість становить менше чотирнадцяти календарних днів;
  • у період відпустки судді;
  • за один робочий день до відрядження (за три робочі дні – якщо тривалість відрядження становить більше семи календарних днів) та в дні перебування судді у відрядженні;
  • під час тимчасової непрацездатності судді;
  • за один робочий день до направлення судді на навчання, підвищення кваліфікації, для участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради юстиції тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду);
  • у дні перебування судді на навчанні, підвищенні кваліфікації, участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради юстиції тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду);
  • у разі призначення судді членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України – з моменту прийняття рішення про призначення.

 

  1. Коефіцієнт адміністративних посад

В автоматизованій системі документообігу суду, для суддів, які займають адміністративні посади, коефіцієнти адміністративних посад встановлюються згідно з рішенням зборів суддів.

 

  1. Спеціалізація суддів з розгляду судових справ

В суді запроваджено спеціалізацію з розгляду кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення та цивільних і адміністративних справ.

В разі достатньої фактичної чисельності суддів, у суді може бути утворено спеціалізовану колегію з розгляду кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення і колегію з розгляду цивільних та адміністративних справ.

Також в суді діє спеціалізація суддів із здійснення кримінальних проваджень відносно неповнолітніх та обираються слідчі судді, які здійснюють повноваження з судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, передбаченому процесуальним законом

Автоматизований розподіл судових справ між суддями (колегіями суддів) здійснюється з урахуванням спеціалізації суддів, у тому числі спеціалізації зі здійснення кримінального провадження щодо неповнолітніх. За допомогою автоматизованого розподілу визначається також запасний суддя та слідчий суддя.

 

  1. Автоматизований розподіл судових справ між суддями після відновлення роботи автоматизованої системи

В разі знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп’ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи та тривають понад п’ять днів такі випадки фіксуються відповідними актами в порядку, передбаченому пунктом 2.3.55 Положення.

У разі настання вище перелічених обставин, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатись невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи про встановлення або усунення обмежень щодо реалізації права на мирні зібрання, вирішення питання застосування запобіжного заходу у виді взяття під варту, клопотання слідчого, прокурора про забезпечення кримінального провадження, клопотання про проникнення у житло, обшук чи огляд житла, скарги щодо захисту прав людини в порядку ст. 206 КПК України, подання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України в порядку ЦПК України тощо) проводиться керівником апарату (чи особою, що виконує його обов’язки) між всіма суддями, що мають повноваження на час розподілу, з дотриманням принципу черговості надходження справ до суду, в алфавітному порядку прізвищ суддів з урахуванням спеціалізації.

Розподіл судових справ за індексом 2-а, пов'язаних з виборчим процесом, в такому випадку проводиться керівником апарату між всіма суддями, що мають повноваження на час розподілу, з дотриманням принципу черговості надходження таких справ до суду, в алфавітному порядку прізвищ суддів без урахування спеціалізації.